Rekordförsäljning under Black Friday

2015-11-30 08:00 - Regulatoriskt pressmeddelande

Qliro Group AB (publ) meddelade idag att Black Friday var Qliro Groups mest intensiva dag någonsin med rekordförsäljning över hela gruppen.

Den sista fredagen i november, Black Friday, rivstartade julhandeln i Qliro Groups internetbutiker. Totalt genererade gruppens sajter en nettoförsäljning om cirka 180 Mkr på Black Friday 2015.

”Qliro Groups e-handelsbutiker attraherade fler än 3,5 miljoner besök, vilket motsvarar en ökning med över 50 procent jämfört med det tidigare rekordet från förra årets Black Friday. Omkring 800 000 varor såldes och i genomsnitt såldes mer än 9 produkter varje sekund. Vår största butik CDON imponerade och rapporterar fler än 130 000 order och en försäljningsökning på över 80 procent. Vi slog våra egna förväntningar med råge och försäljningen i Gruppen nästan fördubblades jämfört med Black Friday förra året”, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för Qliro Group.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Qliro Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 november 2015 klockan 08:00 CET.