Betalningslösningen Qliro lanserad i Danmark

2015-10-20 08:00 - Regulatoriskt pressmeddelande

Qliro Group AB (publ.) meddelade idag att dotterbolaget Qliro AB har expanderat betalningslösningen Qliro till Danmark. Lekmer, och därefter Tretti och Members, blir de första butikerna som introducerar Qliros tjänster för sina danska kunder.

Betalningslösningen Qliro är sedan tidigare lanserad på Qliro Groups butiker i Sverige och Finland, samt hos flera handlare utanför Qliro Group. Qliro används idag som betalningsalternativ av exempelvis CDON.COM, Bangerhead, Gymgrossisten, Nelly, Hobbex, Lekmer och Tretti.

”Qliro fortsätter att utvecklas i snabb takt och har fått ett mycket positivt mottagande från marknaden. Vi är därför glada över att kunna lansera betallösningen i Danmark och ser fram emot Qliros utveckling på den danska marknaden”, kommenterar Paul Fischbein, VD och koncernchef för Qliro Group.

Om Qliro
Qliro är ett bolag som gör det möjligt för kunder att handla tryggt på nätet genom att först få hem sina varor, och därefter betala för dem. Qliro startades 2014 som en del av Qliro Group och idag används Qliros betaltjänst i Sverige och Finland av såväl koncernens butiker som externa handlare. Qliro är även lanserad på den danska marknaden.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Qliro Group ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 oktober 2015 klockan 08:00 CET.