Gustav Hasselgren ny VD för Gymgrossisten

2017-02-22 08:00 - Regulatoriskt pressmeddelande

Qliro Group AB (publ) har rekryterat Gustav Hasselgren som ny VD för Gymgrossisten. Gustav har betydande erfarenhet av verksamhets- och varumärkesutveckling samt försäljning av konsumentvaror och kommer närmast från rollen som landschef för Procter & Gamble i Sverige och Finland. Gustav tillträder senast i mitten av maj 2017.

”Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Gustav Hasselgren som ny VD för Gymgrossisten. Gustavs gedigna erfarenhet av försäljning av konsumentvaror och verksamhetsutveckling kommer tillsammans med hans goda ledaregenskaper att passa väl för Gymgrossistens utveckling framgent. Han kommer även spela en viktig roll i arbetet med den nya strategiska inriktningen för Gymgrossisten, där vi bland annat söker potentiella partnerskap för att möjliggöra fortsatta investeringar och ta vara på de möjligheter som skapas av den pågående konsolideringen i branschen”, säger Marcus Lindqvist, VD och koncernchef för Qliro Group.

Gustav Hasselgren har betydande erfarenhet av verksamhets- och varumärkesutveckling samt försäljning av konsumentvaror efter över tio år på olika ledande positioner inom Procter & Gamble i Norden. Han kommer närmast från rollen som landschef för Procter & Gamble i Sverige och Finland och dessförinnan var han Commercial Operations Leader i Norden. Gustav är civilekonom från Lunds Universitet.